Ekološka osviještenost i društvena odgovornost sve su važnije za pojedince i tvrtke, pa tako i za organizatore evenata. Porastom svijesti o štetnosti ugljičnog otiska raste i svijest o moći svakoga od nas u kreiranju pozitivnih promjena.

Event industrija proizvodi velike količine CO2 te je jedan od većih zagađivača zraka, vode i tla, što pridonosi globalnom zatopljenju. U procesu organizacije i realizacije evenata najviše se energije troši na putovanje do lokacije, transport, pripremu hrane i pića te održavanje prostora. Cilj je organizatora održivih evenata smanjiti na minimum negativne učinke na okoliš kako bismo budućim generacijama ostavili planet u najboljem mogućem stanju.

Najam šatora za evente

Zeleni eventi donose bezbroj benefita, i to ne samo za okoliš nego za sve uključene. Tvrtke koje odabiru tu opciju pokazuju da imaju visoku razinu osobne i poslovne odgovornosti te da podupiru jednake mogućnosti, inkluziju i razvoj lokalne ekonomije. To pridonosi njihovoj transparentnosti i – ono najvažnije – pokazuje da im je stalo. Već smo pisali kako organizirati održivo vjenčanje, a jednaki savjeti vrijede i u organizaciji evenata. Zašto ih organizirati, pročitajte u nastavku.

  1. Utjecaj na okoliš

Kad govorimo o održivim eventima, naravno, osnovni je cilj njihove organizacije zaštita okoliša. Njihova je uloga smanjiti na minimum ugljični otisak ili u idealnom slučaju postići da event bude carbon neutral.

Kako ćete to postići? Pravilnim upravljanjem otpadom i općenito smanjenjem njihove količine (npr. nabavite kante za razdvajanje otpada). Odgovornim korištenjem struje i vode. Iskorištavanjem prirodnog svjetla i solarne energije (dnevni eventi). Poticanjem gostiju da stignu na lokaciju javnim prijevozom ili organiziranjem grupnog dolaska na lokaciju. Angažiranjem lokalnih dobavljača i cateringa koji također zagovara zelenu politiku. Što to znači? Kad je riječ o hrani i piću, korištenje sezonskih namirnica, proizvoda domaćih OPG-ova, plant-based menu i sl. Isto tako to podrazumijeva korištenje višekratnog posuđa, količinski optimalniju pripremu ili, primjerice, donaciju viška hrane.

  1. Lokalni razvoj

Osim što ćete angažiranjem lokalnih dobavljača smanjiti količinu štetnih plinova koji se ispuštaju tijekom transporta, pridonijet ćete razvoju lokalne ekonomije. Vrlo često to znači i kvalitetnije, svježije namirnice, kao i jačanje te povezivanje zajednice.

Dobra je ideja, na primjer, dogovoriti suradnju s lokalnim javnim prijevoznikom te osigurati popuste ili poticaje za korištenje autobusa ili vlaka za dolazak na lokaciju eventa.

Održivost, odnosno organizacija održivih evenata timski je posao.

Sajam vjenčanja u Areni Zagreb 2023

  1. Podizanje ekološke osviještenosti

Organizacijom zelenog eventa dajete pozitivan primjer i inspiraciju drugima. Komunicirajte jasno s dobavljačima, zaposlenicima i gostima o važnosti održivosti općenito, kao i njihovoj ulozi. Educirajte ih i dajte im praktične savjete kako mogu pridonijeti održivoj budućnosti.

  1. Očekivanja gostiju

Imajte na umu da sve više pojedinaca, osobito mlađih generacija, ima visoka očekivanja od organizatora eventa. To znači da preferiraju one organizatore koji njeguju zelene prakse.

  1. Sponzorstva

Premda bi vam ovaj razlog doista trebao biti na zadnjemu mjestu, moramo ga spomenuti. Mnoge su tvrtke spremne sponzorirati održive evente radi pozitivnog PR-a. Kako bi ih se povezivalo s održivim idejama i kako bi pokazale da im je stalo jer time su privlačnije ekološki osviještenim kupcima.

Organizacija održivih evenata zahtijeva ulaganje truda i vremena, a nije ni jeftina. No najvažnije je razmišljati kreativno i voditi se idejom reduce – reuse – recycle. Zapamtite, nema planeta B i svi možemo malim koracima kreirati zeleniju budućnost.