Ekološka osviještenost i društvena odgovornost sve su važnije za pojedince i tvrtke, pa tako i za organizatore evenata. Porastom svijesti o štetnosti ugljičnog otiska raste i svijest o moći svakoga od nas u kreiranju pozitivnih promjena.
Event industrija proizvodi velike količine CO2 te je jedan od većih zagađivača zraka, vode i tla, što pridonosi globalnom zatopljenju. U procesu organizacije i realizacije evenata najviše se energije troši na putovanje do lokacije, transport, pripremu hrane i pića te održavanje prostora. Cilj je organizatora održivih evenata smanjiti na minimum negativne učinke na okoliš kako bismo budućim generacijama ostavili planet u najboljem mogućem stanju.
Zeleni eventi donose bezbroj benefita, i to ne samo za okoliš nego za sve uključene. Tvrtke koje odabiru tu opciju pokazuju da imaju visoku razinu osobne i poslovne odgovornosti te da podupiru jednake mogućnosti, inkluziju i razvoj lokalne ekonomije. To pridonosi njihovoj transparentnosti i – ono najvažnije – pokazuje da im je stalo. Već smo pisali kako organizirati održivo vjenčanje, a jednaki savjeti vrijede i u organizaciji evenata. Zašto ih organizirati, pročitajte u nastavku.
- Utjecaj na okoliš
Kad govorimo o održivim eventima, naravno, osnovni je cilj njihove organizacije zaštita okoliša. Njihova je uloga smanjiti na minimum ugljični otisak ili u idealnom slučaju postići da event bude carbon neutral.
Kako ćete to postići? Pravilnim upravljanjem otpadom i općenito smanjenjem njihove količine (npr. nabavite kante za razdvajanje otpada). Odgovornim korištenjem struje i vode. Iskorištavanjem prirodnog svjetla i solarne energije (dnevni eventi). Poticanjem gostiju da stignu na lokaciju javnim prijevozom ili organiziranjem grupnog dolaska na lokaciju. Angažiranjem lokalnih dobavljača i cateringa koji također zagovara zelenu politiku. Što to znači? Kad je riječ o hrani i piću, korištenje sezonskih namirnica, proizvoda domaćih OPG-ova, plant-based menu i sl. Isto tako to podrazumijeva korištenje višekratnog posuđa, količinski optimalniju pripremu ili, primjerice, donaciju viška hrane.
- Lokalni razvoj
Osim što ćete angažiranjem lokalnih dobavljača smanjiti količinu štetnih plinova koji se ispuštaju tijekom transporta, pridonijet ćete razvoju lokalne ekonomije. Vrlo često to znači i kvalitetnije, svježije namirnice, kao i jačanje te povezivanje zajednice.
Dobra je ideja, na primjer, dogovoriti suradnju s lokalnim javnim prijevoznikom te osigurati popuste ili poticaje za korištenje autobusa ili vlaka za dolazak na lokaciju eventa.
Održivost, odnosno organizacija održivih evenata timski je posao.
- Podizanje ekološke osviještenosti
Organizacijom zelenog eventa dajete pozitivan primjer i inspiraciju drugima. Komunicirajte jasno s dobavljačima, zaposlenicima i gostima o važnosti održivosti općenito, kao i njihovoj ulozi. Educirajte ih i dajte im praktične savjete kako mogu pridonijeti održivoj budućnosti.
- Očekivanja gostiju
Imajte na umu da sve više pojedinaca, osobito mlađih generacija, ima visoka očekivanja od organizatora eventa. To znači da preferiraju one organizatore koji njeguju zelene prakse.
- Sponzorstva
Premda bi vam ovaj razlog doista trebao biti na zadnjemu mjestu, moramo ga spomenuti. Mnoge su tvrtke spremne sponzorirati održive evente radi pozitivnog PR-a. Kako bi ih se povezivalo s održivim idejama i kako bi pokazale da im je stalo jer time su privlačnije ekološki osviještenim kupcima.
Organizacija održivih evenata zahtijeva ulaganje truda i vremena, a nije ni jeftina. No najvažnije je razmišljati kreativno i voditi se idejom reduce – reuse – recycle. Zapamtite, nema planeta B i svi možemo malim koracima kreirati zeleniju budućnost.